söndag 10 maj 2009

Kreativ helg!

Denna helg har jag verkligen varit kreativ! Hur härligt som helst!!! Inte blev det dåligare när älsklingen kom hem med lite grejjer till vårt arbetsrum sent igår kväll. Vi har länge pratat om att göra om i arbetsrummet, det fungerar inte rikigt som det ska. Vi har tidigare delat på ett skrivbord på 150 cm. Både dator och pyssel på samma bord. Det blev trångt...och så har jag ju en egenhet av att bre ut mig när jag skapar, allt i ett kreativt kaos! Stackars pojkvännen som får stå ut med min röra!
Så nu har vi möblerat om lite, kastat ut bäddsoffan som knappt används och satt in två arbetsplatser, med lådhurtsar så man kan förvara sakerna bättre. Så nu har jag en aldeles EGEN pysselhörna!!!
Bilder på min lilla hörna kommer inom kort! =)

Ja, åter till skapandet ja...detta har jag gjort i helgen!
Är inne i en lila period nu. Hur konstigt som helst, har haft svårt att skapa saker i lila, vet inte varför...men tydligen har det släppt nu =P. Kort med den ursöta hÄngeln från senaste klubbpaketet.Blomma från Handarbeta.


Har mer och mer gått över till att färglägga mina motiv med promarkers på akvarellpapper. Mycket roligt, man får fram rätt fina effekter =)


Kort till lilla mor . Har skaffat några Distress dynor och har försökt
få till en lite gammal look. Har jag lyckats, vad tycker ni?

Ett kort behöver inte vara så väldans avancerat alltid. Enkelt och sobert...
Storleken är 9x10

Årets första Studentkort! Har inte nån Studentstämpel än, så det
fick bli enkla kort utan motivstämpel. Det första är i storleken 15x15,
resten är småkort med måtten 9x10
(text Ulrica design)

Ha en bra dag!

/Linda

2 kommentarer:

Cicci sa...

Du har lyckats igen. Så mycket fint att inspireras. Morsdagskortet är makalöst vackert.
Jag väntar ännu på att vårt kontor ska bli färdigt. Jag är sååå avis.
Kramiz

ÄnglaFjant sa...

Hej igen! Jag använder stazon och färglägger med tombows. Känns som om jag provat allt, fyllde på dynan nyligen också...kladdar jag på med bläcket så blir halva fjärilen "plumpig" och halva halvtäckt. Jag ska kolla med dom och se vad dom säger. =)