lördag 27 december 2008

Nu är julen över...

Och man riktar in sig på nyår. Julen kom fort och gick lika snabbt över. Julafton firades hemma hos oss tillsammans med min sambos familj. När de hade gått hem tog vi en uppfriskande promenad ner till min syster där min familj firade jul.
Juldagen blev en riktig slappar dag med film och mys. Och igår, läs annandagen blev det grötlunch hemma hos oss med min stoooora släkt. Hela 16 pers + en hund trängdes i vårat kök och i vår stora soffa, den som annars känns väldigt stor blev snabbt väldigt trång. Men, finns det hjärterum så finns det sjärterum som det så fint brukar kallas.

Har tidigare lovat lite kort och annat smått och gott som jag skapat. Lägger inte upp allt denna gång, det blir så himla många bilder på en gång tycker jag =P
Vi börjar med årets julklappar till min sambos systrar.


En av sambons systrar gillar att baka och vad passar då bättre än Magnolias Tilda bakar, samt det underbara pappret från DCWV Glitter Sweet matstack som jag köpt hos Mians. Ett helt underbart papper som det svider i skaparhjätat då man klipper i det =)


Sen den yngsta av sambons systrar älskar hästar (det gör de andra två för den delen också) Den här anteckningsboken gjorde jag hos Ulricas pysselkväll den 18:e dec. Hon hade fått underbart fina papper och dekorationer från Malin som driver webbutiken Scrappers. Vi fick alla i uppdrag att skapa något av dessa gåvor. Detta blev mitt bidrag. Pappret, knapparna samt blommorna går att köpa i Malins butik. Bokstäverna är gjorda i Ulricas Slice som hon så snällt lät mig låna. Du e underbar gumman!


Här är en sparbössa som jag blev väldigt nöjd med, det blev hon som skulle ha den också. Hon hoppade av glädje när hon fick se den. Hon gillade orange och rött, några färger som jag sällan använder tillsammans. Organge använder jag nästan aldrig nu när jag tänker efter. Som sagt, jag blev riktigt nöjd med resultatet.






Mitt kort till Ulrica som hon fick den 18:e. Inspirationen fick jag från Leilas jul som gick dagen innan. Där var det en som slog in ett paket och dekorerade det med just en liten grankvist och lite lack. Ett kort utan stämpelmotiv!!! jag e rikigt nöjd =)


3 sparbössor, lika men ändå olika. Har börjat gilla den här Vintage stilen mer och mer.


Ja, och lite annat smått och gott.








Det var allt för denna gång mina kära vänner. God fortsättning som man brukar säga!
Kram Linda

4 kommentarer:

Cicci sa...

Låter som en härlig julafton.
Du har hunnit med så otroligt mycket fint. Dina sparbössor är ju så fina.
God fortsättning!
Kramiz

~:Johanna:~ sa...

Oj så mycket fint du har gjort. Några av sakerna såg jag ju när du gjorde. Det blev jättebra med fotbollskanppen.

~:Johanna:~ sa...

Nemen....nu gjorde jag ju fel. Jag hade ju inte skrivit klart min kommentar... Jaja, så kan det bli ibland.

Gott nytt år.

Kram

Anonym sa...

Massor av fint som alltid!
Vad kul att beställaren av den orangeröda blev glad. Inte heller jag har så mycket som är orange i min pappersback.

Hoppas du får en mysig nyårsafton och ett fantastiskt 2009!

Kramar