onsdag 8 oktober 2008

En ledig dag full med skaparlust...

I dag onsdag har jag haft ledigt, riktigt skönt, men oooo så fort tiden går. Hade lovat mig själv att jag skulle ta tag i och städa lite hemma, vilket behövdes, vem behöver husdjur när man har damråttor =)
Men så fastnade man som vanligt vid pysselbordet istället. Fick lov och dra mig själv där i från senare under eftermiddagen för att ta tag i städningen. Så nu sitter jag här, lägenheten är städad och jag har även fått lite gjort i pysselväg. Känner mig fortfarande stressad av att hinna med allt. Kort ska göras till marknaden den 19:e, julklappar ska påbörjas. Skulle behöva jobba halv tid istället för att hinna med allt.

Detta e vad jag har skapat idag. Johanna gör så fina sparbössor och jag har blivit så inspirerad att jag tog och gjorde två bössor. Grunden är en tom färgburk 1liter samt en ½ liter. Blev riktigt nöjd.












Det var allt för den här gången. I morrn bär det iväg till los Stockholmos för att gå på Hus och hem mässan (eller vad den heter) tillsammans med en arbets kamrat och chefen. Ska bli riktigt skoj!!!

Ha en bra fortsättning på kvällen, samt en toppen dag i morgon!

1 kommentar:

Cicci sa...

Så fina bössor.
Gör du en skåra i locket eller öppnar man det och stoppar i pengar?
Kramiz